0553 315 45 08
trendefr
trendefr
Sosyal Medya Hesaplarımız

Sosyal Medya Uzmanı

31 Ekim 2022
27.193 kez görüntülendi

Profesyonel Sosyal Medya Uzmanı

 

Sosyal medya uzmanı; kurumsal firmaların ve gerçek kişilerin sosyal ağlardaki hesaplarını yöneten ve rakip analizi, gönderi paylaşımı, hesap moderasyonu, reklam optimizasyonu gibi işlemleri yapan kişidir. Markaların sosyal ağlar üzerinden yürüttükleri pazarlama ve reklam çalışmalarının profesyonel olarak yapılmasını sağlarlar.

Sosyal ağlar, kullanıcı sayısı ve etkileşimi ile büyük bir potansiyele sahiptir. Bu potansiyelden en etkili şekilde yararlanabilmek için profesyonel sosyal medya yönetimine ihtiyaç vardır. Profesyonel yönetim, birçok avantaj sağlar ve verilen emeklerin karşılığının alınmasına imkan verir.

Sosyal medyanın gücünün farkında olan firmalar, burada profesyonel olarak yer almaya özen göstermektedir. İlgili durum, sanal dünyada da ciddi bir rekabetin olduğunun en önemli işaretidir. Bu rekabette geri kalmamak, marka tanınırlığını artırmak, kurumsal kimlik oluşturmak için sosyal medya danışmanı tarafından verilen hizmetlerden yararlanılır.

 

Sosyal medya uzmanlarının verdikleri hizmetler, ilgili markanın durumuna ve beklentilerine göre farklılık gösterir. Herkese verilen ve standart kalıpları olan bir hizmetten söz etmek doğru olmayacaktır. Ancak verilen hizmetlerin mutlaka ortak noktaları da vardır. Bu ortak noktalar şu şekildedir:

  • Hesapların logo ve bannerlarının hazırlanarak kullanıcı deneyimi odaklı olmasını sağlarlar.
  • Markaların ve firmaların hesaplarının takibi yapılır, düzenli olarak paylaşımlar yapılır. Paylaşımlarda kullanılacak hashtag ve diğer detaylar belirlenir.
  • Cumhuriyet Bayramı, Ramazan ve Kurban Bayramı gibi özel gün ve haftalara uygun paylaşımlar yapılır.
  • Takipçi kitlesinin arttırılmasına yönelik stratejiler oluşturulur ve oluşturulan stratejiler uygulanır.
  • Sosyal ağlardaki trendler takip edilir ve trendler, markanın lehine olacak şekilde kullanılır.

Sosyal medya uzmanı, bu ve benzeri faaliyetleri ile sosyal ağlarda firmaların daha görünür olmalarına önemli katkılar sağlarlar. Buradaki potansiyeli doğru şekilde yönetmeyi başaran profesyoneller, çok büyük maliyetli reklam kampanyalarından elde edilen sonuçlardan dahi daha iyi neticeler alırlar.

Sosyal ağlar, etkili ve geri dönüş oranı yüksek olan alanlardır. Ancak burada başarı için sabırlı olunması gerekir. Sosyal medya uzmanı tarafından hazırlanan periyodik raporlar incelenerek, söz konusu değişim ve gelişim takip edilebilir.

 

Sosyal Medya Uzmanı Nasıl Olunur?

Sosyal Medya Uzmanı Nasıl Olunur

Sosyal Medya Uzmanı Nasıl Olunur

Sosyal medya uzmanı olmak için öncelikle gerekli eğitimlerin alınması gerekir. Bu eğitimler, bazı üniversite bölümlerinde alınabileceği gibi, online araçlar aracılığı ile de alınabilir. Nihayetinde bu meslek dalının ciddi bir uzmanlık gerektirmesi, eğitim alınmasını zorunlu hale getirir.

Bazı üniversitelerde yer alan yeni medya, halkla ilişkiler, reklamcılık gibi programlara tercih edilerek bu alanda eğitimler alınabilir. Deneyimli, başarılı ve kendini kanıtlamış olan sosyal medya uzmanlarının eğitimleri de alınabilir.

Sadece eğitim, bu noktada yeterli olmayacaktır. Bu meslek için diğer bir unsurun deneyim olduğu unutulmamalıdır. Deneyim kazanmanın en basit yolu ile dijital ajanslara veya web ajanslarına girmektir. Bu ajanslara ilk defa girildiğinde, Junior (Jr.) olarak işe başlanır. Maaş, genel itibariyle düşüktür. Ancak buradaki temel hedefin deneyim kazanmak olduğu dikkate alındığında, maaş konusuna çok fazla takılmamak gerekir. Deneyimin artmasıyla birlikte maaş da artacaktır.

Sosyal medya, dinamik bir yapıdadır. Kullanıcıların istek ve beklentilerine uygun olarak şekilde sürekli olarak geliştirmeler devam eder. Bazen yeni özellikler eklenirken, bazen de mevcut olanlar değiştirilir. Dolayısıyla sosyal medya uzmanı da dinamik olmalı ve kendisini geliştirmeyi asla bırakmamalıdır.

Sosyal Medya Uzmanı Ne Yapmalı?

Sosyal medya uzmanı, sosyal medya yönetimi kapsamında farklı işlemleri yapar. Bunlardan öne çıkanlar şunlardır:

·         Moderasyon

Hesapların düzenli takibi yapılır. Takipçilerden gelen sorular cevaplandırılır, yorumlar değerlendirilir. Bu şekilde çift yönlü iletişimin aktif olarak gerçekleştiği bir hesap algısı oluşturulur. Söz konusu algı, müşterilerin markaya olan bakışını olumlu etkiler.

·         Özgün İçerik Üretimi

Hesapların canlı kalması için düzenli olarak paylaşım yapılması çok önemlidir. Bu paylaşımlar; Instagram’da gönderi ve story şeklinde, diğer platformlarda ise gönderi şeklindedir. Kısacası her platformun, paylaşım yapılabilen özellikleri aktif olarak kullanılır ve hesapların etkileşimleri artırılır.

Özgün içeriklerle müşteri kitlesinin dikkati çekilir. Doğru ve kaliteli içerikler, firmalar açısından en ucuz reklam yapma yöntemidir. Hazırlanan içeriklerin beğenilmesi durumunda kullanıcılar bunları paylaşacak, retweet edecek, böylece çok daha geniş kullanıcı kitlesine ulaşacaktır.

·         Kriz ve İtibar Yönetimi

Olası krizler tahmin edilir ve bunların gerçekleşmesi durumunda sergilenecek tavır belirlenir. Böylece olası kriz anlarında firmanın/markanın itibar kaybetmesinin önüne geçilir. Hatta sürecin profesyonel olarak yönetilmesi ve kullanıcıların ikna edilmesi, markaya itibar dahi kazandırabilir.

·         Dijital PR

Tüm sosyal medya hesaplarının bir bütünlük içerisinde yönetilmesi, marka kimliğini olumlu etkiler. Bu platformdaki kullanıcıların markaya / firmaya bakışı olumlu olarak değişir. Dijital PR, planlı şekilde ve profesyonellerce yapıldığında, çok daha etkili sonuçlar alınır.

·         Hesap Optimizasyonu

Instagram, Twitter, Facebook, Youtube ve Pinterest gibi sosyal ağların kendilerine özgü algoritmaları vardır. Hesapların bu algoritmalar ve kullanıcı deneyimi dikkate alınarak optimize edilmesi gerekir. Optimizasyon ile hesapların görünürlüğü artar ve ulaşılacak kitle genişler.

·         Rakip Analizi ve Hedef Kitle Analizi

Hesaplardan yapılan paylaşımlar rasgele seçilmez. Ürünlerin veya markanın tanıtımının yanında hedef kitlenin özellikleri ve ilgi alanları dikkate alınır. Bunun için hedef kitle analizi yapılır.

Sosyal Medya Uzmanı Neler Bilmeli?

Sosyal medya uzmanı olmak, sadece paylaşım yapmak ve yorumları yanıtlamak değildir. Bunun profesyonellik gerektiren bir iş olduğu bilinmelidir. Söz konusu profesyonellik ise bilgi birikimi ve deneyimle mümkündür.

Profesyonel sosyal medya yönetimi yapacak olanların sahip olması gereken özellikler ve bilmesi gereken konular vardır. Bunlar şu şekildedir:

  • İçerik üretmeyi bilmelidirler. İçerik denildiğinde sadece metin veya video akla gelmemelidir. Kullanıcılara aktarılacak her türden unsur içeriktir. Bazen bir video, bazen sesli bir mesaj, bazen kısa bir metin içerik olur. Bazen ise bunların tamamının kompozisyonu şekilde içeriklere ihtiyaç duyulur.
  • SEO bilgisi olmalıdırlar. SEO, yapılan paylaşımların ilgili sosyal ağın ve arama motorlarının algoritmalarına uygun olmasıdır. Hedef kitleye bağlı olarak hangi kelimelerin kullanılması gerektiği, hastaglerin neler olacağı, video çözünürlüğünün en az kaç olması gerektiği gibi hususlar SEO kapsamındadır.
  • Gelişmiş iletişim becerisine sahip olmalıdırlar. Nihayetinde sürekli olarak takipçiler ve diğer kullanıcılarla iletişim halinde olunması gereken bir meslek. Bu durum, yazılı ve sözlü iletişim becerisinin gelişmiş olmasını gerektirir.
  • Meraklı ve araştırmacı olmalıdırlar. Gündemi takip etmek ve geri kalmamak için meraklı ve araştırmacı olunması önemlidir. Gündemin önüne geçilmesi, sosyal medya hesaplarının daha etkili yönetilmesini sağlar.

Sosyal medya uzmanı tarafından sahip olunması gereken özelliklerden bazıları bu şekildedir. Bahsedilen özelliklere sahip olanlar, her anlamda beklentileri karşılayacaktır.

ZİYARETÇİ YORUMLARI

Ziyaretçilerimiz tarafından yapılan yorumlar

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu aşağıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.

BİR YORUM YAZIN

Bu konu hakkındaki görüşünüzü belirtmek ister misiniz?
[single_loop]