0553 315 45 08
trendefr
trendefr
Sosyal Medya Hesaplarımız

Google Panda Algoritması Nedir ?

26 Kasım 2022
763 kez görüntülendi

Google Panda

 

Google Panda algoritması, Google tarafından geliştirilen ve diğer web sitelerinden ve kaynaklardan çoğaltılan içerik içeren web sitelerini cezalandırmak için tasarlanmış bir algoritmadır.  Algoritmanın amacı, arama sonuçlarının kalitesini iyileştirmektir.

 

Nasıl çalışıyor?

Google, sitenizi yukarıdan aşağıya doğru taradığında, ortak kalite veya eksiklik sinyalleri ararken; Buna anahtar kelime doldurma, her sayfada düşük metin ve sayfa başına düşük miktarda bilgi gibi şeyler dahildir. Bununla birlikte, ismine (ve görünümüne) rağmen, Panda algoritması aslında pandaları hiç umursamıyor  sadece sevimli oldukları için onlardan sonra adlandırılıyor! 🙂 diyebiliriz

 

Google Panda algoritması ne zaman tanıtıldı ?

 

Google Panda algoritması ilk olarak 2011 yılında tanıtıldı. Web sayfalarının ve web sitelerinin belirli sayfa içi ve sayfa dışı öğelerini hedefleyen bir arama algoritmasıdır.  Algoritma, düşük kaliteli içeriğe sahip web sitelerinin en iyi arama sonuçlarına girmesini önlemek için tasarlanmıştır.

Google, düşük kaliteli içeriğe sahip web sitelerinin en iyi arama sonuçlarına girmesini önlemek için algoritmayı kullanır. Bu güncellemenin amacı, özellikle bir konu hakkında ayrıntılı bir anlatı yerine hızlı yanıt arayan kullanıcılar için düşük kaliteli sitelerin sıralamasını azaltmak ve daha yüksek kaliteli içeriği tanıtmaktı.

 

Aslında Panda algoritması, düşük kaliteli içeriğe sahip web sitelerinin en iyi arama sonuçlarına girmesini önlemek için tasarlanmıştır.Bu algoritmanın ana odağı, web sayfalarının ve web sitelerinin sayfa içi ve sayfa dışı öğeleridir. Bu, Panda algoritmasının, bir web sitesinin sıralanıp sıralanmayacağını belirlemek için hemen çıkma oranı, sitedeki süre ve son derece güvenilir alan adlarından gelen geri bağlantılar gibi metriklere baktığı anlamına gelir.

Web sitenizin Google’ın algoritmalarıyla iyi sıralanmasını istiyorsanız, web sitenizin kullanıcı deneyimini (UX) geliştirmeye yönelik stratejileri içeren bir SEO stratejinizin olması önemlidir.

 

  1. Web sayfalarının ve web sitelerinin belirli sayfa içi ve sayfa dışı öğelerini hedefleyen bir algoritmadır.
  2. Google Panda, web sayfalarının ve web sitelerinin belirli sayfa içi ve sayfa dışı öğelerini hedefler.
  3. Sayfa içi öğeler, her sayfada anahtar kelime doldurma, yinelenen içerik ve düşük metin gibi şeyleri içerir.
  4. Sayfa dışı öğeler, geri bağlantılarınız, sosyal medya varlığınız ve kullanıcı yorumları gibi şeyleri içerir.

 

Tam olarak nasıl çalışıyor?

Google, sitenizi yukarıdan aşağıya doğru tarayarak ortak kalite veya eksiklik sinyalleri arar. Örneğin, Google’ın tercih ettiği sayfa yükleme biçimini kullanmadıysanız ve geçici çözümlerle düzeltilmiş eski bir cms’niz varsa, Google bunu olumsuz bir sinyal olarak görecektir.

Google ayrıca, kullanıcıların sayfalarınıza ne kadar hızlı erişebileceklerine ve onlarla nasıl etkileşimde bulunduklarına da bakar. Kullanıcılar belirli sayfalara takılıyorsa veya sitenizde ihtiyaç duydukları bilgileri bulmakta zorlanıyorsa, bu durum genel kullanıcı deneyimini (ve dolayısıyla kalite puanını) olumsuz etkileyebilir.

En sık hedeflenen olumsuz sinyallerden bazıları, yinelenen içerik, anahtar kelime doldurma ve her sayfada az miktarda metindir.

Ortak bir negatif sinyal, yinelenen içeriktir. Yinelenen içerik, aynı bilgilerin web sitenizin birden fazla sayfasında sunulduğu anlamına gelir ve bu da kullanıcılar için kafa karıştırıcı olabilir. Sayfalarınızın çoğunu otomatik olarak oluşturan ve hepsinde aynı bilgileri kopyalayan bir eklenti veya tema kullanıyorsanız, bu muhtemelen Google’dan düşük bir puana neden olur.

 

Yinelenen içerik, aynı makalenin farklı platformlarda yayınlanan birkaç sürümüne sahip olduğunuzda da olur (hem Facebook hem de Linkedin‘de yayınlanan bir makale gibi). Bu gibi durumlarda Google, kullanıcıların bunları nerede bulacakları veya var olup olmadıkları konusunda kafalarının karışmaması için tüm sürümleri tek bir yerde tutmanızı tercih eder.

 

Google, anahtar kelime doldurmanın Panda 4.0’da yer alan bir başka olumsuz sinyal olduğunu, çünkü kullanıcıların makaleleri okumasını zorlaştırdığını ve web yöneticilerinin (genellikle bu anahtar kelimeleri yalnızca SEO sıralamasını artırmak için ekleyen) kaliteli içerik oluşturma uygulamalarının eksikliğini işaret ettiğini söyledi. Bu nedenle, sayfa başlıklarınızı anahtar kelimelerle aşırı optimize etmekten kaçının.

 

Panda algoritması ayrıca sitedeki hemen çıkma oranı ve zaman gibi metriklere de bakar; Yani ziyaretçiler sitenizde çok uzun süre kalmazsa, bu Panda algoritmasına bir şeylerin yanlış olduğuna dair bir işarettir.

Aynısı sosyal medya sinyalleri için de geçerlidir: içeriğiniz çok fazla (veya hiç) paylaşılmıyor veya yorumlanmıyorsa, bu, Google’ın Panda’sından etkilenmemek için geliştirmeniz gereken başka bir işaret olabilir.

 

Karmaşık görünse de Google Panda‘dan kaçmak aslında oldukça basit. Gerçek şu ki, SEO genellikle yanlış anlaşıla biliniyor. Ancak Google Panda söz konusu olduğunda, kaçmak aslında oldukça basittir. Kaliteli içerik oluşturmaya odaklanmanız ve sitenizin mobil uyumlu olduğundan emin olmanız yeterlidir.

Ayrıca, sitenizi verimli bir şekilde tarayabilmeleri için Google ve diğer arama motorları için bir XML site haritası oluşturmanız gerekir. Web sitenizi aşırı optimize etmek aslında bu konuda size zarar verebilir; arama motorları (javascript veya resim dosyaları gibi) tarafından dizine eklenmesi gerekmeyen sayfalar için “noindex” etiketini kullanın.

Bu makalenin Google Panda algoritmasının nasıl çalıştığını anlamada yardımcı olduğunu umuyoruz. Bu, arama motoru optimizasyonu için önemli bir araçtır çünkü kötü siteleri en iyi sonuçlardan uzak tutmaya yardımcı olur. Panda tarafından vurulmaktan kaçınmak istiyorsanız yapabileceğiniz birkaç şey vardır: Her şeyden önce, sitenizin yinelenen içerik veya “aşırı optimizasyon” olmadan temiz olduğundan emin olun. Ayrıca sayfalarınızın hızlı yüklendiğinden ve ziyaretçilerin orada yazılanları okuyacak kadar uzun süre üzerlerinde kaldığından emin olun!

ZİYARETÇİ YORUMLARI

Ziyaretçilerimiz tarafından yapılan yorumlar

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu aşağıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.

BİR YORUM YAZIN

Bu konu hakkındaki görüşünüzü belirtmek ister misiniz?

[single_loop]