0553 315 45 08
trendefr
trendefr
Sosyal Medya Hesaplarımız

İçerik Kalitesi ve Uzunluğu

01 Aralık 2022
454 kez görüntülendi

İçerik Kalitesi ve Uzunluğu nedir? Bir İçerik Ne kadar uzun olmalıdır? İçeriğin uzun olması içerik kalitesini etkiler mi?

Başarılı içerik oluşturmanın ilk adımı “içeriğin” gerçekte ne anlama geldiğini tanımlamaktır. İçerik, web sitenizdeki metinlerden ibaret değildir, bunun yerine kullanıcıların ilgisini çeken multimedya ve interaktif içeriklerdir.

Google‘ın arama motoru algoritması sürekli gelişen bir makinedir. Google’ın arama motoru algoritması sürekli gelişen bir makinedir. Değişiklikler her zaman açık değildir, ancak algoritmanın amacı kullanıcılara ilgili sorgular için en iyi sonuçları sağlamaktır.

 

Google’ın arama motoru, insanlara bir sorgu yaptıklarında aradıklarını vermenin yanı sıra mobil cihazlardaki deneyimlerini de iyileştirmeye çalışır. Bu durum, SERP’lerde (arama motoru sonuç sayfaları) daha üst sıralarda yer almak için içeriğin en iyi nasıl optimize edileceğini belirlemeyi zorlaştırabilir.

 

Sayfanızı anahtar kelimelerle doldurup günü kurtarabileceğiniz günler geride kaldı.

Google’ın zaman içinde gelişen ve şu anda insanların gerçekten okumak istediği yüksek kaliteli içeriği tercih eden algoritmasına hepimiz aşinayız. Web sitenizi anahtar kelimelerle doldurmak yerine bir sorunu çözen veya bir soruyu yanıtlayan içerik oluşturmaya odaklanmalısınız.

Uzunluk söz konusu olduğunda, mükemmel içeriğin ne olduğuna dair kesin bir ölçüt yoktur; ancak çoğumuz uzun makalelerin kısa olanlardan daha ilgi çekici olduğu konusunda hemfikirizdir. Günümüzde en başarılı içerik oluşturucular, insanların gerçekten okumak isteyeceği yüksek kaliteli içerik oluşturmaya odaklanıyor.

Kaliteli içerik belirli bir kitle, yani okuyan kişi için yazılır. Ayrıca belirli bir amaç için yazılır: okuyucunuzun konuyu anlamasına veya bir konuda karar vermesine yardımcı olmak. Bu, yazmaya başlamadan önce hedef kitlenizin kim olduğunu ve ihtiyaçlarının ne olduğunu anlamanız gerektiği anlamına gelir, böylece onlar için anlamlı bir şey yaratabilirsiniz.

Kaliteli içerik, Google’da daha üst sıralarda yer almanıza ve web sitenize daha fazla organik trafik çekmenize yardımcı olacaktır.

Okuyucularınız için kaliteli içerik oluşturmak, Google’da daha üst sıralarda yer almak ve ( SEO Optimizasyonu ) için yapabileceğiniz en önemli şeydir. Kaliteli içerik sadece anahtar kelimelerle ilgili değildir, ancak bununla çok ilgisi vardır. Kaliteli içerik, okuyucularınıza değer sağlamak ve web sitenizi ziyaret ettiklerinde onlar için iyi bir kullanıcı deneyimi yaratmakla ilgilidir. Kaliteli içerik oluşturmanın bir parçası olarak iyi bir marka deneyimi ve iş deneyimi yaratmayı da göz önünde bulundurmak önemlidir.

Peki kaliteli içerik tam olarak ne anlama geliyor?

“İçerik kraldır.” Muhtemelen bunu daha önce duymuşsunuzdur ama ne anlama geliyor?

“İçerik” dediğimizde, metninizde kullandığınız gerçek kelimelerden bahsediyoruz. İçerik, bir web sitesinde yer alan her türlü metindir: makaleler, blog yazıları, basın bültenleri ve daha fazlası. Ayrıca videolar, infografikler ve diğer medya türlerini de içerebilir.

Kaliteli içerik nedir?

Öncelikle kaliteli içeriği tanımlayalım. SearchEngineJournal.com‘a göre, “arama motorları için değil okuyucular için yazılmıştır.” Kaliteli içerik özgündür, orijinaldir ve müşterilerinize faydalı bilgiler sağlar; az düşünülerek bir araya getirilmiş bir grup anahtar kelimeden ibaret değildir. Ayrıca iyi araştırılmıştır, böylece daha sonra birisi yazdıklarınızın doğru olmadığını veya web’de başka bir yerden intihal edildiğini öğrenirse başınızın derde girmeyeceğinden emin olabilirsiniz Bknz.

Kaliteli içerik şunları içerir:

  • Benzersiz fikirler
  • İyi araştırılmış gerçekler
  • Okuyucular için faydalı bilgiler

Kaliteli içeriğin tanımı hala gelişmektedir. Kesin ve katı kurallar olmamakla birlikte, hedef kitleniz için ne tür içeriğin işe yarayacağını bilmenin en iyi yolunun araştırma yapmak ve işe yarayan bir şey bulana kadar farklı içerik türlerini test etmek olduğunu söylemek güvenlidir. Buradaki temel çıkarım: yeni şeyler denemekten korkmayın! Herkesin yaptığını yapmaya devam ederseniz, kimsenin sizin ne yaptığınızı fark etmemesi veya önemsememesi ihtimali yüksektir.”

 

ZİYARETÇİ YORUMLARI

Ziyaretçilerimiz tarafından yapılan yorumlar

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu aşağıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.

BİR YORUM YAZIN

Bu konu hakkındaki görüşünüzü belirtmek ister misiniz?

[single_loop]