0553 315 45 08
trendefr
trendefr
Sosyal Medya Hesaplarımız

Google Tarama Bütçesi nedir?

27 Kasım 2022
409 kez görüntülendi

Google Tarama Bütçesi;

Sitenizi Google için optimize ederken bazı temel bilgileri anlamanız önemlidir. Sitenizi Google için optimize etmek karmaşık olabilir, ancak Google’ın web sitelerini nasıl taradığını ve dizine eklediğini anlamak çok önemlidir. Örneğin, “tarama bütçesi” diye bir şey duymuş olabilirsiniz, ancak bunun tam olarak ne anlama geldiğinden veya neden önemli olduğundan emin değilsiniz. Bu yazıda, tarama bütçesinin ne olduğunu ve sitenizin Google arama sonuçlarındaki performansıyla nasıl ilişkili olduğunu açıklayacağız.

Google Arama, dünyada en çok kullanılan arama motorudur. Sadece internette bilgi bulmak için bir araç değil, aynı zamanda günümüzün en büyük reklam platformlarından biridir.

Size daha alakalı ve faydalı reklamlar göstermek için Google, sitenizi taramak ve SERP’lerdeki (Arama Motoru Sonuç Sayfaları) sıralamanızı etkileyebilecek sorunları belirlemek için “Tarama Bütçesi” adı verilen bir sistem kullanır. Yüksek kaliteli bir Tarama Bütçesi, hem masaüstü hem de mobil cihazlar için daha iyi sıralamalarla sonuçlanacaktır çünkü Google, kırık bağlantılar veya eksik resimler gibi herhangi bir sorunla karşılaşmadan tüm içeriğinizi tarayabilir. Bu makalenin amacı, tarama bütçenizi optimize etmenin neden bu kadar önemli olduğunu açıklamaktır, öyleyse başlayalım!

Tarama isteği sınırı

Tarama bütçenizi izlerken, tarama isteği sınırlarınızı anlamanız önemlidir.

  • Tarama isteği sınırı: Googlebot tarafından saniyede taranabilecek sayfa sayısı.
  • Saniye başına istek sayısı: Tarayıcı tarafından bir saniyede talep edilen URL sayısı. Örneğin, başlangıç sayfanızda bir SRC (başlangıç URL’si) varsa ve tarama bütçesi 100 URL/saniye olarak ayarlanmışsa ve başlangıç sayfanızda 10 sayfa varsa, Googlebot sınırına ulaşana kadar saniyede yalnızca 10 sayfaya kadar tarama yapacaktır. Bu gerçekleştiğinde, Googlebot’un birikmiş işlerini tamamlaması için yeterli zaman olana kadar o noktadan itibaren daha fazla sayfa taranmayacaktır. Bu değer, kullanıcı davranışına ve ağ yanıt süresinin yanı sıra kullanıcının dünyanın dört bir yanından içeriğe eriştiği coğrafi konuma göre değişir.”

Tarama isteği kuyruğu

Tarama isteği kuyruğu, sitenizin Googlebot tarafından taranmak için sırada kaç istek beklediğini gösterir. Tarama isteği kuyruğunuzda yüksek sayıda istek olduğunu fark ederseniz, bu durum sitenizde bir sorun olduğunu gösterebilir.

Tarama bütçenizle ilgili herhangi bir sorun olup olmadığını kontrol etmek için Search Console → Tarama → Tarama İstatistikleri bölümüne gidin. Bu, son 30 gün içinde kaç sayfanın tarandığına ve en son ne zaman tarandığına ilişkin tüm verileri getirecektir.

Bunu kontrol etmek, sitenizde düzenli olarak güncellenmeyen veya taramada sorunlara neden olan belirli URL’ler olup olmadığını belirlemenize yardımcı olabilir.

Googlebot kaynakları

Web sitenizin ne kadarını tarayacağınıza karar verirken, Googlebot kaynaklarının sayısını da göz önünde bulundurmalısınız.

Googlebot, sitenizi taramak için aynı anda çalışan birden fazla tarama aracısına, iş parçacığına ve işleme sahiptir. Googlebot kaynaklarının sayısı, tarama sırasında web sitenizin performansını etkileyecektir.

Bu nedenle, çok sayıda içeriğe sahip büyük bir siteniz varsa, taramaya başlamadan önce Googlebot kaynaklarının sayısını kontrol etmek önemlidir.

Taramanın performansa etkisi

Taranan içerik iki kategoriye ayrılır:

  1. Sitenizin taranabilir bölümleri. Bunlar Google’ın dizine eklemesini istediğiniz sayfalardır.
  2. Resimler, JavaScript dosyalarındaki metinler ve Googlebot tarafından dizine eklenemeyen diğer içerikler gibi sitenizin taranamayan bölümleri.

Tarama bütçenizi nasıl optimize edeceğinizi bilmek sitenizin performansını artırmanıza yardımcı olabilir.

Tarama bütçenizi nasıl optimize edeceğinizi bilmek sitenizin performansını artırmanıza yardımcı olabilir. Google Tarama Bütçesi’nin ne olduğu ve tarama oranınızı ve dizine ekleme hızınızı nasıl etkilediği hakkında daha fazla bilgi edinin.

 

Sitenizin performansını etkileyen birçok faktör vardır. Arama motoru tarayıcılarının içeriğinizi tarayıp dizine ekleyebildiğinden emin olmak istiyorsanız Google Tarama Bütçesi’nin nasıl çalıştığını anlamak önemlidir. Bu ayarı optimize ederek, her sayfanın her tarama sırasında ne kadar bant genişliği kullanacağını ve aynı anda kaç isteğe izin vereceklerini yönetebilirsiniz. Ayrıca, değişiklik yapmadan önce web siteniz çok fazla bant genişliği kullandığında veya IP kısıtlama gibi güvenlik özellikleri tarafından engellendiğinde ne olacağını bilmeniz gerekir.

Sitenizin Tarama hızını ayarlamak için tarama hızı ayarlarına bakabilirsiniz, tarama hızı sayfasına gitmek için burayı tıklayabilirsiniz

ZİYARETÇİ YORUMLARI

Ziyaretçilerimiz tarafından yapılan yorumlar

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu aşağıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.

BİR YORUM YAZIN

Bu konu hakkındaki görüşünüzü belirtmek ister misiniz?

[single_loop]